Victor Press och Johan Holmgren, ordförande respektive head of r&d på kommunikationsbyrån Acne har tagit fram en digital fotoram, självklart ljusår snyggare än den vi lärde känna som årets julklapp för några år sedan, som kommer att släppas nu i dagarna. Konceptet är lika enkelt som smart: Du köper ramen som har inbyggd wifi och styrs av ett enkelt operativsystem, ramen kommer sedan att visa upp konst som valts av curatorer som tidigare jobbat med utställningar på museer som Tate, Moma, Whitney och Guggenheim.
»En del verk kommer att växa fram över ett flertal dagar medan andra växlar varje timme, beroende på utställningens tema och budskap. Det är upp till curatorn hur verken presenteras«, berättar Victor och Johan. De planerar sex till åtta utställningar per år, och varje utställning kommer att visa ett tiotal verk. Ramarna ligger i ungefär samma prisklass som en Smartphone, sedan tillkommer en konstprenumeration för schysst mindre summa.
En sån vill jag ha!
Bild: Residence Magazine