Jag anser att styling inför försäljning i dag verkligen varierar i kvalitet. Det verkar som att man i vissa fall tror att det räcker med en bukett blommor och uppskurna fina tomater på en skärbräda för att locka fler köpare. Tyvärr räcker inte detta hur vackra än blommorna är.
I ett hus eller lägenhet som genomgår en styling tror jag att varje rum måste uppnå ett resultat som är lika inbjudande som säljande. Konsten ska ligga i att skapa miljöer som får spekulanterna att må bra. Det ska till 100% kännas trivsamt och avkopplande. Uppnår man detta får man också en snabb försäljning med ett högt pris. Jag har valt ut ett exempel på hem där man får en bra stämning och som för mig känns väldigt tilltalande.
I en styling är det viktigt att inreda så att spekulanterna omedelbart kan förlika sig med sitt framtida liv i den nya bostaden. Det är det som gör ett hem till en minnesvärd och positiv upplevelse. Utifrån detta gäller det att verkligen få till den första helhetsvyn, från det att man kommer in genom dörren. Den potentiella köparen ska uppleva bostaden i total harmoni och balans.
Stylisten har här gjort en snygg styling i ett kök med en trendig färgsättning. Lägg märke till fokuset kring ljusinsläppet som är en viktig detalj att lyfta fram för både husbyggnadens ursprung och karaktären i interiören. Uppfattningen om hur man har inrett i förhållande till alla fönster är avgörande för om man faller för objektet eller inte. Det ska i alla lägen lyftas fram.
Alla bilder är fotograferade av Kristofer Johnsson
Entrén är också en viktig del att få med i stylingen. Det är den man som köpare kommer möta varje dag. Den ska välkomna samtidigt som att den också ska ha lyckats med utmaningen att bidraga med smart förvaring som skapar ett organiserat lugn.
Detta var del 1 av mina erfarenheter och tips till en lyckad försäljnings-styling.
/Daniella